Husk at du skal dø!

Når romerske keisere ble hyllet av «massene» etter store felttog og eventuelle erobringer skal de visstnok ha hatt en slave med seg i vognen gjennom byens gater. Slaven holdt seierskransen over hodet på stormannen og hadde en jobb til: jobben med å hviske «memento mori» – husk at du skal dø.

En ting vi alle har felles er at vi skal dø en dag og at vi vet det! Vi vet at du vet, og du vet at vi vet, men det er ikke noe en snakker om. Mennesker har gjort ganske mye sprøtt oppigjennom for å glemme dette, som alle vet, og sånn er det fortsatt.

Vi i Evig Poesi lurer på hva DU vil ha gjort før den dagen, enten det viser seg å være om 34 uker eller 70 år!

Send oss din uformelle topp 5-liste på evigpoesi@gmail.com eller skriv i kommentarfeltet her – så kanskje det blir brukt i en av låtene vi slipper ut iver høsten! Og hvis det å bli sitert i en driiiitfeit raplåt var på lista di kan du da krysse av foran det punktet!

Spre gjerne utfordringen på Facebook med en lenke så lover vi deg et bittelitt bedre liv enn ellers!🙂

Fred, så lenge!

Smart 9000

3 thoughts on “Husk at du skal dø!

  1. Jeg ville sagt farvel til alle jeg elsker, før jeg kuttet ned alle bompengekamerane, satt meg på donorliste, skrevet testamentet mitt til fergemannen og satt meg på en lite propellfly for å hoppet ut over en kirkegård, uten fallskjerm…

  2. «jeg ville leid inn en forfatter av rang for å skrive biografien min og gjøre den ufattelig lang»

    -Dette ville jeg gjort før jeg dævva, og det kan dere også sitere meg på om dere putter den finfine linja over der inn i en av tekstene deres!

Legg igjen en kommentar

